Úgy tűnhet, hogy egyre több rossz lép be a világunkba, és Isten hatása mintha csökkenni kezdene. A statisztikák viszont azért jók, mert objektívek, a következő számok pedig impresszívek.

  1. Dél-Koreában az 50 milliós népesség 20-25%-a aktív keresztény
  2. 1980-tól napjainkig többen lettek hívők, mint pünkösdtől odáig
  3. Ma, szerte a világon, mintegy 80 millió karizmatikus katolikus hívő követi Jézust

Ez utóbbihoz kapcsolódik két emblematikus szerző, dicsőítő rövid bemutatása. A modern keresztény könnyűzene elindulása két jelenséggel esett egybe. Az egyik a Jézus mozgalom, ahol nagyon sok világi zenész lett hívő, a másik pedig a katolikus karizmatikus megújulás. Ez utóbbit nem kísérte annyi vita, mivel neves elődeik, mint Avilai Teréz vagy Vianney János már meghonosították ezt a lelkiséget.

John Michael Talbot – Come Worship the Lord (Jöjj imádni az Urat)

A 70-es években tűnt fel első művészünk, aki igazi úttörő volt. John Michael Talbot a finomra hangolt dicsőítés úttörője volt. A későbbi Vineyard, illetve a mostani Hillsong balladák tartoznak ebbe a zenei vonulatba. Személy szerint, amikor először meghallottam a fentebb látható talán legismertebb számát, akkor azt mondtam magamban, hogy ilyen zene lesz a Mennyben.

Érdekesség, hogy Michael Card és ő kiadtak egy közös albumot, ahol mindketten a másik hat számát dolgozták fel a saját stílusukban.

Terry Talbot – Face to Face

Testvére, Terry szintén óriási muzsikus, aki többszáz éneket írt, pop és country stílusban. A Face to Face című éneke annak idején amolyan indulója is volt annak a generációnak.

A Talbot testvérek ott voltak a modern dicsőítés indulásánál, a mába érkezve pedig, nagy örömünkre itt van Matt Maher. Legismertebb dala, a Lord I Need You, melyet ő tud a legihletettebben elénekelni:

Maher nagyon átéli a dicsőítést, amit az alábbi részlet is mutat, amikor egy konferencián dicsőített. A Let the Glory of the Lord Come and Fill This Place (Jöjjön az Úr dicsősége, és töltse be ezt a helyet) című éneket szerette volna elkezdeni, és ekkor volt egy érzelmi átélése. Ritka az a dicsőítésvezető, aki a színpadon ennyire kitárja a lelkét – Dávid volt még ilyen. A videón a szenzációs énekesnő, Audrey Assad kezd, majd a 20. perctől látható Maher:

Talbot és Maher művészetében is érezhető egy áldott lassuló képesség, amely lehetővé teszi, hogy jusson elég idő arra, hogy a szavak hassanak, a dallamok beússzanak a lelkünkbe, mint ahogy szeretjük hosszasan érezni a finom illatokat vagy a jó ízeket. Amiként a szívnek jó a gyors futás és a lassú séta egyaránt, úgy jó, ha van dinamikus és szemlélődő dicsőítés is. Talbot és Maher 50 évet ívelnek át, és reméljük, hogy utóbbival személyesen is találkozhatunk majd a Puskás Arénában.