Szeretet és igazságszolgáltatás
Dávid bámulatra méltó szeretetet érzett Absolon iránt, ám szeretete miatt eltekintett az igazságosságtól.
Dávid bámulatra méltó szeretetet érzett Absolon iránt, ám szeretete miatt eltekintett az igazságosságtól.
Absolon meggyilkolta féltestvérét, Amnónt, ennek pedig következményekkel kellett volna járnia. Dávidnak Izráel királyaként védelmeznie kellett a népet, továbbá biztosítania, hogy az istenfélelem áthassa az országot; fia esetében tehát tettei jócskán alulmaradtak Isten mércéjéhez képest.
Azzal, hogy a szeretetre összpontosított az igazság rovására, Dávid egyiket sem teljesítette megfelelően. A törvény egyértelműen kimondta, hogy a gyilkosságért halál jár (4Móz 35,31–34). Dávid mégis engedte, hogy fia iránti szeretete kerüljön előtérbe, és semmibe vette a világos bibliai előírást.

Ezzel szemben az Atya Isten szerette a Fiát, Jézust, mégis engedte, hogy a bűnnel szembeni haragja lesújtson rá, hogy így utat készítsen az embereknek magához. A Szentháromság Isten – az Atya, a Fiú és a Szentlélek – véghez vitte a szeretet legfőbb tettét, hogy megőrizze az igazságosságot, ugyanakkor felajánlhassa a bűnbocsátó szeretetet mindazoknak, akik hisznek. Isten nem tett úgy, mint Dávid; nem hunyt szemet a bűn fölött.
Megkövetelte a halál következményét az emberiség bűne miatt. Ezt a kifizetést az Atya kezdeményezte, Jézus teljesítette, és a Szentlélek alkalmazta (Jn 14,16–17; Róm 3,21–26). Isten valóban megőrizte az igazságot, miközben felkínálta a szeretetet választott gyermekeinek.
Egész Izráelben nem volt olyan szép ember, akit annyira dicsértek volna, mint Absolon. Tetőtől talpig nem volt benne semmi hiba.
2SÁMUEL 14,25